En el marc dels Foguerons de Sant Antoni de sa Pobla a Gràcia, La Violeta es va omplir d’activitats dedicades a aquesta festivitat d’arrel mallorquina, que any rere any omple Gràcia de cultura popular i expressions artístiques.
Divendres 17 de gener, el centre va acollir la projecció del documental Glosadors, una aproximació a la cançó improvisada des de la seva vessant més lúdica i popular. El film mostra el procés d’aprenentatge d’un grup d’adolescents i aprofundeix en els orígens d’aquesta pràctica, la seva funció social, les reaccions que provoca i els motius del seu creixement continuat.
Divendres 24 de gener, a les 18.15 h, va tenir lloc la presentació del documental creatiu Dimoni O’Clock, de Ramiro E., un vídeo-assaig sobre l’univers dels dimonis de Mallorca. L’acte va comptar amb la presència del director i de Dídac Alcaraz, guionista i narrador del projecte.
El mateix dia, a les 19.30 h, La Violeta va acollir el 20è Solstici d’Estiu de Joves Poetes de la Mediterrània i Antonina Canyelles com a Veu de Poeta 15. Aquest recital presenta vint edicions d’un Solstici d’Estiu iniciat el 1997. L’Aula Poètica de la Fundació ACA celebra així trenta anys d’activisme poètic a través de tres iniciatives: Veu de Poeta, dedicada a trajectòries consolidades; Solstici d’Estiu, per a joves poetes de parla catalana; i Crestatx Poètic, certamen d’estiu.
En aquesta edició hi van participar els poetes Ferran Pi, Laura Taltavull, Víctor Benavides, Carme Alegre, Annia López i Joan Rotger, dues veus mallorquines, dues valencianes, una menorquina i una catalana, representant una nova generació literària emergent i prometedora.
La trobada també va retre homenatge a Antonina Canyelles, autora d’una dotzena de publicacions i guardonada amb el Premi Jaume Fuster de l’AELC 2024, reconeixent la seva trajectòria dins la poesia catalana contemporània.











