Presentació del llibre «Ombres d’Octubre» de Manuel de Losada

29/05/2026

19 h

Tot comença amb un fitxer que no hauria d’existir a la pantalla d’Eduard Salvat, analista informàtic de la Direcció de Seguretat Ciutadana. La seva feina consisteix a rastrejar dades, creur arxius i detectar connexions invisibles dins de sistemes que acumulen milions de registres.

Quan una investigació aparentment rutinària, l’any 2025, fa emergi aquest registre impossible, Salvat comença a estirar d’un fil que el condueix cap a un passat incòmode: la Barcelona convulsa dels Fets d’Octubre de 1934. Entre documents oblidats, noms esborrats i silencis institucionals, descobrirà que algunes històries no desapareixen mai del tot. Només queden ocultes, esperant que algú les torni a llegir.

La veritat, a poc a poc, comença a revelar-se. I algú decidirà escoltar-la. Aquest serà el primer cas d’Eduard Salvat.

Manel de Losada Tello (Barcelona, 1963) és llicenciat en Geografia i Història, especialitzat en història contemporània. Desenvolipa la seva activitat professional com a tècnic superior d’organització a l’institu Municipal d’informàtica de l’Ajuntament de Barcelona, on treballa com a cap de projectes vinculats a sistemes d’emergències i seguretat. Aquesta experiència aporta a la seva obra una notable versemblança institucional i procedimental.

Després d’anys dedicat principalment al relat curt, un procés vital marcat per la pèrdua i el dol impulsa la seva entrada en la novel·la, on l’escriptura esdevé una eina de reflexió sobre la memòria, el silenci i les estructures de poder.

Ombres d’octubre és el primer volum d’una sèrie concebuda com un conjunt de novel·les independents però connectades, que comparteixen un mateix univers narratiu i una mirada crítida sostinguda sobre la memòria, el poder i les seves ombres.

Divendres 29 de maig del 2026 a les 19 hores

Activitats relacionades